نژاد گوسفندان سافولک  ( Suffolk ) از نژاد گوسفندانی با میزان پشم متوسط ، صورت های سیاه و پشمی تیره و بدون شاخ هستند که در دسته نژادهای گوسفندی پرطرفدار در جهان محسوب می شوند .

گوسفندان سافولک از جفت گیری نژاد سوت داون با نژاد نورفولک طی سالهای ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ به تکامل رسیدند و از استقامت زیادی در شرایط آب و هوایی متنوع برخوردار هستند .

از مهم ترین ویژگی های این گوسفندان می توان به توانایی وزن گیری بالا در طول دوره پرواربندی ، تولید گوشت با کیفیت ، تولید شیر با میزان مناسب اشاره کرد.

گوسفندان سافولک

اگر قصد دارید در مورد نژادهای مختلف گوسفندان خارجی اطلاعاتی کسب کنید حتما کلیک نمایید .

گوشت تولید شده از گوسفندان سافولک دارای کیفیت بالایی از لحاظ عطر و طعم ، بافت و رنگ می باشد که به همین دلیل کشاورزان و دامپروران زیادی در سطح دنیا علاقه مند به پرورش و نگهداری آنها هتسند .

در سال ۱۸۸۷ میلادی در کتابی تحت همین عنوان به معرفی این نژاد پرداخته شد و سطح گسترش پراکندگی گوسفندان سافولک با سرعت زیادی در دنیا همراه بود به طوریکه اولین گله ها در کشور ایرلند در سال ۱۸۹۱ ، در اسکاتلند در سال ۱۸۹۵ و سال ۱۹۰۱ در ولز به وجود آمد و به مرور به کشورهای دیگری نظیر اتریش ، فرانسه ، آلمان ، سوئیس ، روسیه و آمریکا صادر می شدند.

نام این گوسفندان از شهر suffolk واقع در در منطقه جنوب شرقی کشور انگلستان گرفته شده است .

گوسفندان سافولک به دلیل توانایی بالا در زمینه تولیدات محصولات دامی و نرخ زاد و ولد مناسب به عنوان نژادی مطرح در کشورهای انگلستان و ایرلند شناخته می شود .

علاوه بر تولید گوشت با کیفیت و مرغوب ، این گوسفندان از لحاظ میزان تولید شیر نیز در جایگاه مناسبی قرار دارند اما برای کسانی که قصد تولید پشم را دارند پرورش این نژاد به دلیل توانایی پایین در تولید این محصول ، توصیه نمی شود.

بازار گوسفند مرکز خرید دام زنده در تهران

عرضه کننده انواع متخلف نژادهای گوسفندی با بهترین کیفیت و قیمت روز گوسفند زنده