دانستی ها جالب درباره گوسفند

ساده ترین راه برای خرید گوسفند زنده

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نکته دامپروری

به کارگیری مواد مغذی از جمله مواد پروتئینی ، آب ، ویتامین ها ، مواد معدنی مانند کلسیم و مس و ... برای افزایش میزان رشد و بهره وری هر چه بیشتر گوسفندان اهمیت دارد . 

دامدارانی که قصد دارند سود خوبی از کارپرواربندی خود بدست آورند می تواند با یک مدیریت صحیح در امر تغذیه و خوراک و تهیه نمودن به موقع و با قیمت مناسب علوفه گوسفندان خود را در زمانی کوتاه پروارکنند .

 

با روش های پرورشی و تغذیه میش ها آشنا شوید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAli Dabirirad

اهمیت خوراک خوب در شغل دامپروری

بی شک تغذیه و نوع خوراک دهی نقش مهمی را در سودآوری و روند رشد در شغل دامپروری و پرورش دام دارد . هر حیوانی توانایی بدست آوردن مواد مغذی را از محیط اطراف خود دارد . تغذیه پروسه ای است که سلول های بدن دام طی یکسری واکنش های شیمیایی نیازهای خود را به وسیله آن بر طرف می کنند .

با انواع نژادهای گوسفندان ایرانی در این مقاله آشنا شوید 

بررسی نوع خوراک مصرفی در گله های مختلف نشان می دهد که اگر شما به دنبال پیشرفت و سود آوری در کسب و کار پرورش دام خود هستید باید این پارامتر را بسیار جدی و مهم تلقی کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAli Dabirirad

تلقیح مصنوعی گوسفند

تلقیح مصنوعی یکی از روش های تولید مثل در حیواناتی مانند گوسفند می باشد . این روش از مزایا و معایبی برخوردار است . به این صورت که تلقیح مصنوعی گوسفند می توانند سبب افزایش نرخ یک سان سازی تولید مثل در گله می شود . 

در این روش از منی گوسفند به صورت یخ زده البته تازه برای بارور کردن میش ها استفاده می شود . البته کسانی که از این روش استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که منی منجمد می تواند سبب کاهش نرخ باروری نیز شود . 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAli Dabirirad