مصرف پروتئین

در این مقاله به فواید شگفت آور مصرف پروتئین اشاره خواهیم کرد :
۱-پروتئین در دسته مهم ترین مواد مغذی قرار دارد

هر کدام از این مواد ویژگی های خاص خود را دارند و بر سلامتی ما اثرات زیادی می گذارند . مصرف پروتئین به میزان کافی در غذا باعث می شود که ما احساس سیری بیشتری کنیم و به داشتن وزن مناسب کمک می کند.

۲- پروتئین به ساخت عضله کمک می کند

مصرف پروتئین به مقدار کافی برای کسانی مایل به افزایش توده ی عضلانی خود هستند بسیار ضروری است . اگرچه داشتن تمرینات ورزشی منظم در این امر حائز اهمیت است اما بدون داشتن یک برنامه غذایی مناسب پیشرفت کردن مشکل خواهد بود ؛ در حقیقت هر آنچه که شما در رژیم غذایی خود مصرف می کنید در این مسئله نقش دارد و افزایش مصرف پروتئین در دوره ی ورزشی مفید است.

مصرف پروتئین

۳-مصرف پروتئین در سلامت پوست و مو مهم است

آنچه که ما می خوریم در داشتن پوست و مو زیبا و مقاوم مهم است. هنگام مصرف پروتئین ، این ماده به صورت اسید های آمینه در بدن ذخیره می شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در ترمیم و رشد سلول های بدن ما دارند . کمبود پروتئین می تواند باعث افزایش ریزش مو به خصوص در زنان شود.

۴- اسیدهای آمینه باعث افزایش ایمنی بدن می شوند

به طور کلی پروتئین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و اسیدهای آمینه ای مانند آرژنین ، گلوتامین ،سیستین مفید هستند. در مقابل کمبود مصرف پروتئین خطر ابتلا به بیماری های نظیر بیماری های عفونی را افزایش می دهد.

۵-افزایش دهنده توده استخوانی در کهنسالی

با گذشت زمان سنتز پروتئین عضلانی کاهش یافته و توانایی ساخت عضله به سرعت در سن ۶۰ تا ۷۰ سالگی پایین می آید . متاسفانه از دست دادن تراکم عضلات اسکلتی ، ضعف و آسیب هایی را به دنبال دارد. با وجود این ما می توانیم با اصلاح روش زندگی از طریق ورزش کردن های منظم و تغذیه خوب  این مسئله را تا حدودی بهبود بخشیم .

۶-مصرف پروتئین باعث افزایش متابولسیم می شود

هر بار که ما غذا می خوریم ، فرآیندهای دخیل در هضم و پردازش مواد غذایی باعث افزایش میزان متابولسیم بدن می شود. این فرایند باعث افزایش دمای بدن و برای جذب بیشتر مواد غذایی باید انژری مصرف کنیم و مصرف پروتئین به حل این مسئله کمک شایانی می کند.

۷-پروتئین ماده ای مغذی ، مفید که در کاهش وزن نیز موثر است

منابع کربوهیدراتی تقریبا خالص مانند شکر ، آرد سفید و … را در نظر بگرید آنها تقریبا هیچ ارزش غذایی خاصی ندارند.

از سوی دیگر غذایی هایی با چگالی پروتئین بالا بسیار برای بدن مفید و کاربردی هستند.

سخن آخر

همانطور که ذکر شده پروتئین مزایا زیادی برای بدن داشته و مقدار پروتئینی که ما نیاز داریم بسته به شرایط فیزیکی بدن ، سطح فعالیت و دیگر عوامل متغییر است.

 

اگر قصد خرید گوسفند زنده دارید می توانید با کارشناسان بازار گوسفند تماس بگیرد از بهترین قیمت گوسفند زنده مطلع شوید.

۰۹۱۹۷۱۲۴۰۱۱ | ۰۲۱-۶۶۰۰۰۷۹۸