۷خاصیت باورنکردنی گوشت گوسفند

گوشت گوسفند دارای خواص زیاد و باورنکردنی می باشد که می بایست به رژیم غذایی اضافه گردد. ما در این مقاله قصد داریم ارزش غذایی گوشت گوسفند و مزیت های آن را نسبت به بقیه گوشت های موجود در بازار مورد بررسی قرار دهیم.

گوشت گوسفند نوعی از گوشت قرمز محسوب می شود زیرا حاوی مقداری زیادی میوگلوبین است که یک پروتین غنی در در بدن حیوانات می باشد.

میوگلوبین حاوی نوعی از رنگدانه است که باعث می شود رنگ گوشت قرمز شود.

تمامی گوشت ها از جمله گوشت مرغ شامل میوگلوبین هستند، اما چون گوشت گاو و گوشت گوسفند غلظت بالاتری از میوگلوبین را دارند از این رو به عنوان گوشت قرمز شناخته می شوند.

ا-ارزش غذایی:

گوشت گوسفند سرشار از پروتین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که برای ورزشکاران  توصیه می گردد. گوشت گوسفند همچنین حاوی در صد بالایی از امگا ۳ نیز می باشد.

۲-منبع شگفت انگیزی از اسید های چرب امگا ۳:

در دنیای مدرن امروزی ، اکثر مردم مصرف امگا ۳ را در رژیم غذایی خود کم کرده اند. این موضوع حائز اهمیت است زیرا این اسید ها دارای اثرات ضدالتهابی هستند و به عنوان تنظیم کننده فعالیت های  بدن مورد استفاده قرار می گیرند ولی در بدن ساخته نمی شوند.

با این حال حیواناتی مانند گوسفند که در مراتع پرورش می یابند منبع غنی از امگا ۳ می باشند.

۳-منبع مهم آهن :

گوشت گوسفند حاوی مقادیر زیادی از آهن نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل مرغ و ماهی است و میتواند به بهبود و جلوگیری از کمبود آهن و علائم کم خونی کمک کند.

۴-تقویت ایمنی بدن:

اگر شما به طور منظم و به اندازه کافی عنصر روی (زینک) را دریافت نکنید سیستم ایمنی بدن شما به خوبی عمل نمی کند این بدان معناست که شما به احتمال زیاد دچار مشکلاتی از قبیل سرماخوردگی ، عفونت های جدی و مشکلات بهداشتی میشوید . مصرف گوشت گوسفند و بره می تواند سطح روی بدن شما را در یک حد سالم قرار داده و عملکرد کلی بدن شما را افزایش دهد .

۵-گوشت گوسفند شامل مقدار قابل توجهی از کراتین است:

کراتین ترکیبی است که می تواند به افزایش استقامت عضلات ، قدرت و توده عضلانی کمک کند.در حالی که مکمل های کراتینی در میان ورزشکاران بسیار محبوب است وبه بهبود عملکرد آنها کمک می کند اما این ترکیب را به طورطبیعی نیز می توان درانواع غذاها یافت . گوشت قرمز مهم ترین منبع تغذیه کراتین است که در حدود ۳۰۰-۵۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم گوشت و جود دارد.

۶-منبع چربی های سالم:

چربی های خوب بخش مهم و سالم رژیم غذایی انسان است.

علاوه بر این، دو اسید چرب خاص در گوشت گوسفند برای ما بسیار مفید است:

امگا ۳ :گوسفند از جمله حیواناتی است که در مراتع پرورش می یابد و داراری مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا است.

اسید اولئیک:این اسید چرب منحصر به فرد است و به طور گسترده در روغن زیتون وجود دارد که به عنوان چربی سالم برای قلب شناخته شده است.

۷-گوشت گوسفند جوان واقعا خوشمزه است:

اگر چه این یکی از مزایای سلامتی نیست ، اما گوشت گوسفند و به خصوص گوشت بره داراری طرفدارانی زیادی در سراسر جهان است که به دنبال یک غذای سالم و مفید هستند.

در کل، گوشت بره احتمالا بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال تجربه یک طعم واقعی هستند.