چرایی انجام شغل گوسفنداری و پرورش دام ؟
امروزه با وجود سخت شدن ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از سرمایه و مهارت نسبتا کم شغل مناسبی را برای خود ایجاد کرد نمونه یکی از نمونه های این شغل ها پرورش و نگهداری از گوسفند می باشد .
طی چندین سال گذشته با افزایش نرخ دام به خصوص قیمت گوسفند زنده صرفه اقتصادی کار گوسفند داری و پرورش دام بالا رفت . در شهرهای بزرگ جمعیت مهاجر زیادی از روستاهای سراسر کشور وجود دارند که
زندگی شهری پردغدغه و پر استرس برای آنها خوشایند نیست اما به دلیل نداشتن درآمد مجبور به مهاجرت از روستاهای و شهرهای کوچک خود به کلان شهرها شده اند. 
شغل گوسفنداری و پرورش دام و همچنین کشاورزی  برای هر کشور به سبب تولید محصولات دامی و کشاورزی که باعث ایجاد امنیت غذایی در هر کشور می شود بسیار اهمیت دارد . 

در این مورد در این وب سایت مقاله ای کاملی را در مورد دلایل پرورش گوسفند بخوانید . 
تنها با یک همت جمعی چرخ های این صنعت را می توان بهتر از گذشته احیا کرد و سبب ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شد و پراکندگی جمعیتی را در کشور حفظ کرد .
افرادی که در کار پرورش دام هستند با رعایت یکسری اصول که به مرور میزان بهره وری را در این صنعت بالا برده می توانند سود و درآمد قابل توجهی را برای خود کسب کنند.
از دیگر مزایای گوسفنداری و پرورش دام این است که تمامی اعضای یک خانواده قادرند مشغول به کار شوند .
امید است روزبه روز شاهد پیشرفت کشور عزیزمان ایران در قسمت های مختلف از جمله صنعت دامپروری باشیم .