۱-سعی کنید اطلاعات خود را در مورد روش های نوین و صنعتی دامداری افزایش دهید و از این روش ها در شغل خود استفاده کنید . برای اینکار می توانید از مقالات آموزشی ، افراد با تجربه و کتاب های موجود در این زمینه استفاده نمایید.

۲- در مورد سلامت دام بیاموزید و کارهایی مانند آمپول زدن ، چیدن پشم گوسفند ، کمک به تولد بره را حتما را یادبگیرد

۳-حتما گوسفندانی را که به نظر بی حال می رسند و تمایل چندانی بریا علوفه خوردن ندارند شناسایی کرده و برای درمان آنها اقدام کنید.

۴-می توانید با برخی از میوه فروش ها صحبت کنید تا میوه هایی نظیر کاهو ، ذرت ، شلغم ، سیب ، کدو تنبل ، کلم ، کرفس هایی را که قصد دور ریختن شان را دارند به شما بدهند . البته در این مورد باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید به هیچ وجه از میوهای فاسد شده استفاده کنید

۵- آب تمیز و تازه تهیه کرده و در دسترس گله خود قرار دهید ، آب ارزان ترین و با ارزش ترین منبع غذایی است که باید همواره از آن استفاده کنید. در زمستان از آب یخ زده و در تابستان از آب گرم استفاده نکنید زیرا باعث بیماری و بی حالی گوسفندان و دام هایتان می شود.

۶-همواره سعی کنید در فصول بهار ، تابستان و حتی الامکان پاییز گوسفندان خود را در کوه و صحرا بچرانید تا هزینه های مربوط به خوراک دام کاهش یابد.

۷-حتما با استفاده از یک برنامه گوسفندان گله خود را واکسینه کنید و از دکتر دامپزشک مشورت بخواهید تا خسارت تلفات گوسفندان به شما وارد نشود

  • سخن آخر : 
  • علاوه بر استفاده از روش های بالا اگر به تازگی وارد شغل دامپروری شده اید حتما از افراد با تجربه بخواهید تا به شما کمک کنند و برای انتخاب بره و گوسفندان از نژادهای گوسفندان ایرانی متناسب با محیط و آب و هوای محل خود استفاده نمایید.

تهیه شده توسط بازار گوسفند عرضه کننده بهترین قیمت گوسفند زنده