امروزه با توجه به افزایش جمعیت جهان نیاز جامعه جهانی به غذا بیشتر شده است که با توجه به منابع محدود کشورها باید راهکارهای مناسبی جهت رفع این مشکل مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این راه حل ها که می توان استفاده کرد بهره گیری و اصلاحات ژنتیکی بر روی انواع دام ها می باشد.در صورت استفاده از بهترین نژاد های گاوی می توان میزان بیشتری محصولات لبنی مانند شیر و گوشت تولید کنیم که باعث افزایش راندمان می شود.امروز قصد معرفی بهترین نژادهای گاو شیری در دنیا را داریم که نرخ بازده ای خوبی داشته و مورد استقبال دامداران کشورهای گوناگون برای پرورش قرار گرفته اند.

  • گاو هلشتاین

نژاد گاو هلشتاین رکود بیشترین میزان تولید شیر در جهان را دارد.گاو هلشتاین ژنتیکی بی نظیری را داراست و به عنوان مهم ترین نژاد گاو شیری در جهان شناخته می شود . اگر چه این نژاد به کشور هلند تعلق دارد اما بدلیل تطبیق پذیری خوب با انواع شرایط محیطی ، دامداران بسیاری از کشورهای جهان اقدام به پرورش این گاو هلشتاین می کنند.

برخی از مهم ترین ویژگی های گاو هلشتاین

میزان تولید شیر : ۱۱۸۰۰ کیلوگرم در سال

نام دیگر :گاو هلشتاین فریزیان یا گاو Friesian

کشور : هلند

ویژگی : بیشترین رکورد تولید شیر در جهان

وزن : حدود ۱ تن

گاو هلشتاین

  • نژاد گاو قرمز نروژی

گاو قرمز نروژی در دسته گاوهایی است که به عنوان گاو شیری در جهان محسوب می شوند که از دهه ۷۰ میلادی پرورش دهندگان این نژاد به صورت جدی بر روی صفاتی که نرخ بازده ای را بالا می برد تحقیقاتی انجام داده اند که منجر به افزایش تولید و عملکرد بهتر دام در صفات باروری و سلامتی این گاوها شده است.

میزان تولید شیر : ۱۰۰۰۰ کیلوگرم در سال

نام دیگر :NRF

کشور : نروژ

ویژگی : نژادی مقاوم و داشتن شیر غنی

وزن : حدود ۶۰۰ کیلوگرم 

گاو قرمز نروژی

  • نژاد گاو براون سویئس

براون سوئیس یکی از بهترین نژادهای گاو شیردی در جهان است که بعد از گاو هلشتاین رکورد بیشترین تولید شیر سالیانه را دارد .این نژاد به دلیل قرار گیری در یک منطقه سردسیر (دامنه های آلپ در سوئیس) نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم اند و به خاطر بارداری های طولانی مدت ، جثه بزرگ ، گوش های خزدار و حالت آرام مشهور هستند.

میزان شیر تولیدی : ۹۰۰۰ کیلوگرم در سال

کشور : سوئیس

ویژگی : شیر این نژاد در تولید پنیر معروف است

گاو براون سوئیس

  • نژاد گاو سیمنتال

گاو سیمنتال یکی قدیمی ترین گونه های نژادگاوی متعلق به کشور سوئیس است که از ابتدای قرن ۱۸ میلادی در ایالت متحده آمریکا پرورش داده می شود.اگر چه که در بسیاری از کشورها این نژاد به عنوان یک نژاد شیری تلقی می شود اما در آمریکا بیشتر به دلیل تولید گوشت، گاو سیمنتال را پرورش می دهند.

میزان شیر تولیدی : ۶۴۰۰ کیلوگرم در سال

کشور : فرانسه

وِیژگی : شیر گاو سیمنتال برای تولید نوع خاصی از پنیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد

وزن : ۷۰۰ کیلو گرم

ارتفاع : ۱۴۰ سانتی متر

گاو سیمنتال

  • نژاد گاو جرسی

گاوهای جرسی نسبتا وزن کمی داشته و  شیری غنی و پرچرب دارند که دارای میزان زیادی پروتئین است.نژاد جرسی تطبیق پذیری و سازگاری بالایی با انواع شرایط آب و هوایی و جغرافیایی دارد و دامداران به دلیل این ویژگی بیشتر مایل به پرورش آن هستند.

میزان شیر تولیدی : ۷۰۰۰ کیلوگرم در سال

وزن : ۴۵۰ کیلوگرم

ویژگی : داشتن شیری پرچرب

کشور : فرانسه

گاو جرسی

  • نژاد گاو ایرشایر

گاو ایرشایر نژادی مقاوم است که می توانند با انواع شرایط تطبیق پذیری خوبی پیدا کند.گاوهای ایرشایر وزن و اندازه متوسط دارند. و رنگ این نژاد سفید و قرمز است که در طول قرن اخیر بسیار مورد توجه دامداران کشور آمریکا برای پرورش قرار گرفته است و اصلاحات ژنتیکی خوبی نیز بر روی آن برای افزایش بهره وری صورت گرفته است.

میزان شیر تولید : ۷۸۳۰ کیلوگرم در سال

وزن : ۶۰۰ کیلوگرم

کشور : اسکاتلند

ویژگی : گاو ایرشایر نژادی قوی و پربازده است

گاو ایرشایر

  • نژاد گاو شورت هورن

نژاد گاو شورت هورن متلعق به شمال شرقی انگلستان است که به عنوان یکی از برجسته ترین نژادهای گاو شیری و گوشتی در جهان شناخته می شود.رنگ نژاد شورت هورن قرمز ،سفید و یا قزل می باشد.امروز این نژاد را می توان در کشورهای زیادی نظیر انگلستان،جنوب آمریکا،ایرلند وآفریقای جنوبی یافت .

گاو شورت هورن

 

برای اطلاع از قیمت دام زنده می توانید با ما تماس بگیرد.

مجموعه بازار گوسفند در راستای تحقق امر مشتری مداری آماده ارائه ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد.

مرکز خرید دام زنده